O workshopu
- Jak na nastavení cílů a vyhodnocení efektivity komunikačních kampaní?
- Jaká jsou úskalí spolupráce agentura vs. klient?
- Nemonitorovaná média a jak s nimi pracovat?
Efektivita vynakládání prostředků na komunikaci státu je často diskutovaným tématem. Podíváme se proto, jak ji můžeme plánovat a měřit. Stejně tak spolupráce mezi agenturou zadavatelem má svá specifika, která mohou spolupráci komplikovat. Projdeme si nejčastější úskalí, představíme pohled obou stran a praktické rady, jak dosáhnout společně nejlepších výsledků.
Dalším tématem setkání bude nákup mediálního prostoru, který je nedílnou součástí každého komunikačního projektu. Jak řešit veřejné investice do médií, která nejsou monitorovaná a nelze dokládat jejich efektivitu? Projdeme si všechna rizika a možnosti.
Workshop pořádá Asociace komunikačních agentur AKA ve spolupráci s Ministerstvem pro místní rozvoj s přispěním Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR
TERMÍN: 21. října 2022 od 9.00 do 14.30 hod.
MÍSTO: Akademie veřejného investování Ministerstva pro místní rozvoj vchod z Pařížské ulice 4, Praha 1
Cena 2.800 Kč na účastníka (členové AKA a SIMAR 2.000 Kč). Pro účast je třeba se registrovat zde, nejpozději do 7.10.2022, nebo do naplnění kapacity.
PROGRAM:
09:00 Uvítání aneb Máme společný zájem / MMR & AKA
09:20 Výzkumy v marketingu veřejné správy
- Komunikační proces a přehled fází, kde se při zadávání, řízení a vyhodnocování komunikace využívají výzkumy – Hana Huntová, SIMAR
- Podrobnější popis a praktické příklady – krátké případové studie využití výzkumua
- Segmentace cílových skupin, zjišťování potřeb a insighty, zapojení kvalitativního výzkumu – Petra Víšková, CONFESS Research
- Testování konceptů, nastavování komunikačních nástrojů – mediální konzumace atp. – Petra Průšová, Kantar
- Měření efektu komunikačních kampaní a jeho optimalizace – Eva Maninová, Ipsos
- Ad hoc výzkumy a další nástroje, jak je zadat a na co si dát pozor – Jan Tuček, STEM/MARK
- Shrnutí pravidel využití výzkumů (nezávislost, kvalita, přístup) a orientační ceny běžně využívaných nástrojů. – Hana Huntová, SIMAR
- Evaluace komunikačních aktivit v praxi MMR – Radek Kobza, ředitel Odboru publicity a evaluací fondů EU, MMR ČR
- Panelová diskuse: principy práce s výzkumy a daty při přípravě, řízení a vyhodnocení komunikace
11:30 Přestávka, drobné občerstvení a prostor pro networking
12:00 Jak pracovat s agenturou, jak pracovat s klientem
- Zkušenosti z praxe z pohledu zadavatele aneb Na co si dát pozor v zadávací dokumentaci, ve smlouvě a při spolupráci samotné – Mgr. Petr Milas, SZIF ředitel Sekce ekonomické
- Definice agenturních pozic, jak velký tým je dostatečný pro určité typy práce, proč kreativita a produkce dohromady, proč média zvlášť; jaký je rozdíl mezi strategickou a produkční kreativitou – Roman Heřman, člen Prezidia AKA, REMMARK
- Jak řešit potřebu dlouhodobé spolupráce, jak ji zahrnout do poptávané ceny, jak a na co se dlouhodobá spolupráce hodí a co přináší za benefity – David Čermák, Momentum Czech Republic
13:00 Přestávka, drobné občerstvení a prostor pro networking
13:20 Nemonitorovaná média
Jak zahrnout do mediaplánu média bez dat, jak hodnotit jejich efektivitu, a jak se vyhnout diskriminaci – Ondřej Novák, ředitel Asociace mediálních agentur ASMEA
14:00 Diskuse
14:30 Ukončení workshopu
V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat na e-mailu: office@aka.cz