Dezinformace a byznys

TERMÍNY

Aktuálně nejsou k dispozici žádné termíny.

O WORKSHOPU

Proč jsou dezinformace a manipulační kampaně úspěšné? K faktorům jejich úspěšnosti patří nové nastavení algoritmů informačního prostoru, stimulace poptávky po „alternativních informacích“ i samofinancování dezinformačních webů. O jednotlivých aspektech marketingu dezinformací, který definuje současné informační prostředí s Alexandrou Alvarovou, autorkou knih o informační válce a propagandě.

  1. Kdo jsou aktéři informační války?
  2. Proměna reklamního trhu znamenala i proměnu kognitivního prostoru. Jak se to stalo?
  3. Základní nastavení šíření informací v informačním prostoru
  4. Online platformy a jejich dominance vs. vytlačování klasických médií z trhu – politický nebo byznysový problém?
  5. Dezinformační amplifikace jako kombinace klasických marketingových nástrojů: Nástroj lze naplnit čímkoliv. Informace mohou mást populaci, ničit brandy nebo influencery, poškozovat akciovou hodnutu. Příklady z praxe.
  6. Základní motivy hráčů v dezinformační hře
  7. Co můžeme dělat?

Alexandra Alvarová je specialistkou na politický marketing, propagandu a informační konflikty. Je autorkou dvou knih na toto téma: Průmysl lži (2017) a Krmit démony (2020). Publikovala o tématu velkou řadu článků v češtině i angličtině. Přednáší o tématu online i offline. Společně s českým specialistou na algoritmy sociálních sítí Josefem Holým vytváří úspěšný český podcast Kanárci v síti. Žije a píše v kanadském Vancouveru.

Vzhledem k časovému posunu tentokrát netradičně v 16,30 hod, úterý 9. března