Využití AI v reklamě z pohledu práva: Když je dovoleno vše, co není zakázáno

Rezervovat

40 volných míst

datum konání
čas konání

09:00 - 12:00

Místo konání

nám. 14. října 642/17, 150 00 Praha 5-Smíchov

Vstupné

2990 Kč

1290 Kč - členové AKA

1290 Kč - členové AČRA

2243 Kč - členové APRA

(částky jsou uvedeny bez 21 % DPH)

O workshopu

Zveme Vás na první poprázdninový workshop, který proběhne 17. října v agentuře VCCP a je zaměřen na sexy téma využití AI v reklamě.

Nazvali jsme jej Využití AI v reklamě z pohledu práva: Když je dovoleno vše, co není zakázáno.

Využití umělé inteligence v reklamním průmyslu se dramaticky rozvíjí. Jen málokdo si ještě nezkusil usnadnit práci díky AI, ať už v soukromém, nebo profesím životě. Však taky proč ne, vždyť obecně platí, že je dovoleno vše, co není zakázáno.

Ale existují tedy nějaká omezení a právní úskalí při použití AI v odvětví, jakým je právě reklama?

Je použití AI nějak regulováno?

Mohu AI používat v reklamě?

❓A pokud ano, za jakých podmínek?

Na co bych si měl dát pozor jako agentura a co je důležité pro klienta (zadavatele)?

Zejména na tyto otázky, ale samozřejmě i na ty, které si sami už dnes pokládáte v souvislosti s použitím různých nástrojů AI, Vám přinese odpovědi náš workshop. Nebudou chybět ani užitečná doporučení pro Vaší každodenní praxi.

Zaměříme se především na tyto oblasti:

  1. AI a její regulace: Je důležité vědět, zda vůbec a jak regulováno využití AI v reklamní branži. Řekneme si, jak se regulace AI a přístup vyvíjí nejen na evropské úrovní, ale i konkrétně v České republice.

  2. AI v kontextu autorského práva: Jaké jsou dopady regulace a autorskoprávní ochrany na využití generativní umělé inteligence v reklamě (vytváření obrázků, textů, videí apod.) Jaké autorskoprávní spory už české a zahraniční soudy rozhodly a co teprve budou muset v budoucnu rozhodovat v kontextu využití AI v reklamě?

  3. Reklamní právo: AI výrazně promlouvá do reklamní tvorby. Různé nástroje AI jsou hojně využívané v každodenní praxi. V jakým případech je ovšem třeba být na pozoru? Ukážeme si, v jakých případech může nejčastěji docházet k porušení regulace reklamy, např. klamáním spotřebitele, nebo i k zásahu do práv třetích stran včetně ochrany osobnosti.

  4. Smlouvy: Na co nezapomenout a na co si dát pozor ve smlouvách s klienty / producenty / dodavateli při využívání AI, abyste později nebyli překvapeni.

  5. Etika a profesní odpovědnost: Na využití AI začínají reagovat také etické kodexy, takže si samozřejmě řekneme, jak přistupovat i k těmto pravidlům a na co je dobré se připravit.

Komu je WS určen:

✅ Lidem z reklamních agentur, kteří řeší právní aspekty v kreativě/produkci, s dodavateli, s klienty

✅ Lidem z marketingu i z médií

✅ Kreativní tvůrcům především

👉 MÍSTO, ČAS a všechno, co potřebujete vědět (a bojíte se zeptat)

  • KDY: 17. ZÁŘÍ 2025
  • KDE: Agentura VCCP Prague, nám. 14. října 642/17, 150 00 Praha 5 – Smíchov
  • čas: 9.00 – 12.00
  • sušenky a káva zajištěny

Naši spíkři

Petra Maryšková
Petra Maryšková
Petra Maryšková je advokátkou v advokátní kanceláři KMVS, advokátní kancelář s.r.o., která se zaměřuje mimo jiné i na oblast reklamy a duševního vlastnictví. V praxi se pak věnuje zejména pravidlům reklamy kosmetických přípravků a pravidlům regulace reklamy obecně. Má dlouhodobé zkušenosti se smluvní agendou v marketingu. Více zde
Martin Cach
Martin Cach
Mgr. Martin Cach působí od roku 2017 v advokátní kanceláři KMVS, kde se intenzivně věnuje regulaci ochrany osobních údajů a kyberbezpečnosti a dalším oblastem práva informačních technologií se zaměřením na odvětví farmacie, zdravotnictví a reklamy. Martin je místopředsedou Spolku pro ochranu osobních údajů a členem výboru slovenského Spolku pre ochranu osobných údajov. Po absolvování Právnické fakulty Univerzity Karlovy působil několik let jako podnikový právník v odvětví elektronických komunikací. Více zde
Tobiáš Bolek
Tobiáš je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, přičemž během studia práv se také krátce věnoval filmovým studiím na Filozofické fakultě téže univerzity. Do advokátní kanceláře KMVS nastoupil už jako student v roce 2020, a od roku 2023 působí již jako koncipient. Tobiáš se specializuje zejména na právo autorské, právo ochranných známek, právo filmové, právo proti nekalé soutěži a všeobecnou ochranu osobnosti. Právní služby poskytuje rovněž v anglickém jazyce. Více zde

Rezervace

Počet rezervovaných míst (osob): *

Kontrolní otázka, kolik je 7+3?

40 volných míst