15.11._DATArohlík - Rychlá cesta k datům a informacím

DATArohlík

Rychlá cesta k datům a informacím

Seznamte se s mimořádným projektem, který si klade za cíl vytvořit největší důvěryhodnou databázi dat a marketingových informací v ČR.

TERMÍN: 15. listopadu od 9.00

MÍSTO: WPP Campus, Bubenská 1, Praha 7.

  • Stáhněte si na jediné platformě zaručeně ověřené informace, kterým můžete věřit.
  • Nabídněte svá data odborné veřejnosti
  • Zúčastněte se workshopu AKA a začněte používat DATArohlík – katalog marketingových dat

Seminář je určen pracovníkům komunikačních a výzkumných agentur, marketingovým specialistům, odborné veřejnosti a vůbec všem, kteří pro svoji činnost potřebují kvalitní data.

Dozvíte se, jak DATArohlík funguje, seznámíme Vás s jeho filozofií a pravidly.

Naučíte se efektivně využívat katalog, jak jeho veřejnou část, tak placené sady i vkládat do katalogu vlastní soubory.

Školí Ondřej Novák (ASMEA) a Josef Raffay (Remmark)

21.10._VEŘEJNÉ ZAKÁZKY V MARKETINGU STÁTNÍ SPRÁVY
  • Jak na nastavení cílů a vyhodnocení efektivity komunikačních kampaní?
  • Jaká jsou úskalí spolupráce agentura vs. klient?
  • Nemonitorovaná média a jak s nimi pracovat?
  Efektivita vynakládání prostředků na komunikaci státu je často diskutovaným tématem. Podíváme se proto, jak ji můžeme plánovat a měřit. Stejně tak spolupráce mezi agenturou zadavatelem má svá specifika, která mohou spolupráci komplikovat. Projdeme si nejčastější úskalí, představíme pohled obou stran a praktické rady, jak dosáhnout společně nejlepších výsledků.  Dalším tématem setkání bude nákup mediálního prostoru, který je nedílnou součástí každého komunikačního projektu. Jak řešit veřejné investice do médií, která nejsou monitorovaná a nelze dokládat jejich efektivitu? Projdeme si všechna rizika a možnosti.    Workshop pořádá Asociace komunikačních agentur AKA ve spolupráci s Ministerstvem pro místní rozvoj s přispěním Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR    TERMÍN: 21. října 2022 od 9.00 do 14.30 hod.    MÍSTO: Akademie veřejného investování Ministerstva pro místní rozvoj vchod z Pařížské ulice 4, Praha 1   

Cena 2.800 Kč na účastníka (členové AKA a SIMAR 2.000 Kč). Pro účast je třeba se registrovat zde, nejpozději do 7.10.2022, nebo do naplnění kapacity. 

 

PROGRAM:

09:00 Uvítání aneb Máme společný zájem / MMR & AKA 

09:20 Výzkumy v marketingu veřejné správy 

  1. Komunikační proces a přehled fází, kde se při zadávání, řízení a vyhodnocování komunikace využívají výzkumy - Hana Huntová, SIMAR
  2. Podrobnější popis a praktické příklady - krátké případové studie využití výzkumua
    • Segmentace cílových skupin, zjišťování potřeb a insighty, zapojení kvalitativního výzkumu - Petra Víšková, CONFESS Research 
    • Testování konceptů, nastavování komunikačních nástrojů - mediální konzumace atp. - Petra Průšová, Kantar
    • Měření efektu komunikačních kampaní a jeho optimalizace - Eva Maninová, Ipsos
    • Ad hoc výzkumy a další nástroje, jak je zadat a na co si dát pozor - Jan Tuček, STEM/MARK 
  3. Shrnutí pravidel využití výzkumů (nezávislost, kvalita, přístup) a orientační ceny běžně využívaných nástrojů. - Hana Huntová, SIMAR
  4. Evaluace komunikačních aktivit v praxi MMR - Radek Kobza, ředitel Odboru publicity a evaluací fondů EU, MMR ČR
  5. Panelová diskuse: principy práce s výzkumy a daty při přípravě, řízení a vyhodnocení komunikace 

11:30 Přestávka, drobné občerstvení a prostor pro networking 

12:00 Jak pracovat s agenturou, jak pracovat s klientem

  1. Zkušenosti z praxe z pohledu zadavatele aneb Na co si dát pozor v zadávací dokumentaci, ve smlouvě a při spolupráci samotné – Mgr. Petr Milas, SZIF ředitel Sekce ekonomické 
  2. Definice agenturních pozic, jak velký tým je dostatečný pro určité typy práce, proč kreativita a produkce dohromady, proč média zvlášť; jaký je rozdíl mezi strategickou a produkční kreativitou – Roman Heřman, člen Prezidia AKA, REMMARK
  3. Jak řešit potřebu dlouhodobé spolupráce, jak ji zahrnout do poptávané ceny, jak a na co se dlouhodobá spolupráce hodí a co přináší za benefity – David Čermák, Momentum Czech Republic

13:00 Přestávka, drobné občerstvení a prostor pro networking 

13:20 Nemonitorovaná média 

Jak zahrnout do mediaplánu média bez dat, jak hodnotit jejich efektivitu, a jak se vyhnout diskriminaci – Ondřej Novák, ředitel Asociace mediálních agentur ASMEA

14:00 Diskuse 

14:30 Ukončení workshopu 

 

V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat na e-mailu: office@aka.cz

21.9. - 20.10._Facebook jako komunikační kanál. Certifikovaný trénink společnosti Meta.Certifikovaný trénink od společnosti Meta je mimořádnou příležitostí pro všechny, kteří chtějí využít Facebooku jako komunikačního kanálu. Bude se konat poprvé v ČR. Povede ho Adam Nowakowski odpovědný za rozvoj spolupráce s agenturami ve střední a východní Evropě. Podmínkou je zúčastnit se čtyř seancí a závěrečné zkoušky. Získáte hlubokou znalost analytických a komunikačních nástrojů Facebooku a certifikát, který ocení každý šéf, který to s digitálem myslí vážně.

!!!PRO PŘIHLÁŠENÉ OD 23.8. A DÁL JSOU VŠECHNY ČTYŘI LEKCE ON-LINE!!!

Program školení:

21.9. KICK-OFF SESSION, 15-17 hod.

  • cíl programu - plynulost v kreativě pro mobily (osvědčené kreativní postupy, formáty, řešení)
  • příprava účastníků na certifikační zkoušku Creative Strategy
  • výhody certifikace
  • obchodní a kreativní příležitosti kreativy zaměřené na mobily
  • Creative Best Practice
  • Případové studie

28.9. CONNECTED BRANDS, 15-17 hod. (on-line)

  • výzkum Kantar/Oxford University „No silver bullet“ týkající se reklamy značky; klíčové poznatky
  • optimální vyvážení kampaně (zásah, frekvence, trvání)
  • multiplikátory (RR, značkový obsah, zprávy a další formáty pro hlubší výsledky značky)
  • případové studie
  • řešení měření

5.10. DIRECT RESPONSE, 15-17 hod.

  • nejlepší praxe DR
  • formáty elektronického obchodu (Discovery Commerce)
  • dynamické reklamy
  • Shopper Marketing: Kolaborativní reklamy
  • reklamy na značkový obsah
  • případové studie

20.10. BLUEPRINT: CREATIVE STRATEGY, 15-17 hod. (on-line)

  • instruktor Igor Zinatulin
  • brilantní základy (doporučený postup pro mobilní kreativy)
  • dobrý brief až skvělá kreativa (stanovení jasných cílů)
  • měření dopadu kreativy (řešení metadat)
V následujících dvou týdnech po ukončení školení proběhne závěrečná zkouška on-line (možnost výběru termínu). K dispozici bude další školení na vyžádání/on-line, stejně jako „cvičná zkouška“, která otestuje dovednosti a osvojí si zkušební otázky.  
11.10._Vydělat a přežít! Jak na veřejné zakázky v komunikaci11.10. od 9.00 v agentuře VCCP (Portheimka, Náměstí 14. října 17, Praha 5) - 30 míst prezenčně nebo on-line (30 míst).

Stát zřídil zmocněnce pro komunikaci a proklamuje vůli se s občany bavit. Tendry trpí nedostatkem kvalitních nabídek. Je to příležitost, ale musí se chytit za správný konec.

  • Jak hledat nový byznys ve veřejné správě
  • Nač se připravit a čeho vyvarovat
  • Proč mnoho takových pokusů končí rozčarováním a musí to tak být?
  • Jak to dělají ti, kteří pro stát pracují pravidelně
  • Co dělá AKA, abyste neztráceli zbytečně čas

Přednáší Lucie Češpivová, majitelka Dorland a spoluautorka Metodiky zadávání veřejných zakázek.

EFFIE_8.6.: Efektivita v digitálním marketingu a současná role YouTubeDalší workshop od EFFIE je tady – tentokrát ve znamení digitálu a ve spolupráci s Google! Budeme se bavit o efektivitě v digitálním marketingu a roli YouTube ve full service kampaních. 🎥 Přidáte se? Těšíme se na vás 8. června 2022 od 9 do 11:30 hodin, v Pražském sídle Google na ulici Stroupežnického 3191/17. ⭐ Vstup je zcela zdarma a zajištěno je i drobné pohoštění. ☕   Kdo vás provede programem? 🔵 Marie Krátká, Google Enterprise Business Lead ⚪ Petr Houzar, YouTube Lead pro CZ/SK 🟡Adéla Krausová z WMC/GREY 🔵 Ondřej Novák z Asociace mediálních agentur
Cesta do Metaverse

Cesta do Metaverse popisuje, jak se agentury a marketéři mohou připravit na budoucnost. Místo posilování humbuku se zaměříme na praktická řešení, která již existují a zůstanou relevantní (alespoň v zásadě), jakmile se Metaverse stane realitou. Pojednáme o fenoménech jako AR, značkový obsah, e-commerce a živé akce. To všechno může v roce 2030 vypadat jinak, ale kreativní týmy, které ovládnou současné využití těchto taktik, je posunou za deset let na další úroveň.

21.6. od 9.00 v agentuře VCCP (Portheimka, Náměstí 14. října 17, Praha 5) - 30 míst prezenčně nebo on-line (30 míst).

Setkání bude nejcennější pro seniorní manažery agentur, pro něž je důležité porozumět  tomu jaké dovednosti budou potřebovat jejich týmy v byznyse budoucnosti. Navíc je určeno všem, kteří se zajímají o způsoby, jak lze dnes platformy Meta použít k dosažení cílů značky a prodeje.

Přednáší Adam Nowakowski, Creative Agency Partner spolupracuje s týmy kreativních agentur ve střední a východní Evropě a pomáhá jim využít obchodní a kreativní příležitosti, které nabízejí řešení Meta. Před nástupem do Meta strávil Adam 20 let ve strategických odděleních BBDO a Leo Burnett, kde zastřešoval práci pro Samsung, Heineken, Snickers a Orange.

Může retail budovat značku?

Taky prodává, mimochodem. Pandemie přenastavila roli retailu. Internet se stává preferovaným prodejním kanálem a role obchodu se mění - dáví značce lidský rozměr, potvrzuje atributy značky, vzdělává. Jak na to, aby komunikace byla konzistentní napříč všemi kanály. Včetně místa prodeje.

26.5. od 9.00 on-line

Pro všechny, kteří ještě věří, že mantrou retailu je podlahová samolepka nebo stojan. A pak pro ty, kteří vědí, že značku nejlépe buduje osobní zkušeností zákazníka.

Seminář bude kombinací aktuálně publikovaných studií na téma budování značky v prostředí maloobchodu. Jeho stěžejní část se bude opírat o případové studie z celého světa doplněná o příklady ze Střední Evropy.

Seminářem bude provázet Petr Šimek, ředitel agentury WELLEN, Viceprezident POPAI CE, člen Global Council SHOP! a milovník retailu.

Seminář Brand Safety Academy IIBand Safety Academy je celodenní vzdělávací projekt AKA a Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy určený všem odborníkům, kteří ovlivňují branding a komunikaci. Primárně společnostem, které značku vlastní,  ale také těm, kteří jí dodavatelsky pomáhají růst. Akademie je zařazena do systému celoživotního vzdělávání a každý absolvent získá certifikát UK a AKA. Během semináře se o své zkušenosti podělí odborníci z fakulty sociálních věd a reklamního byznysu,  spolku Nelež, stejně jako manažeři firem, kteří už řešili konkrétní případy napadení svých značek, jako například Vodafone, T-Mobile. Účastníci semináře si odnesou praktický postup pro obranu proti dezinformacím. Představí se vám postupy, které oddělí vaši online reklamu od toxického kontextu.

Brand Safety Academy II

Po loňském, bleskově vyprodané Akademii bezpečné značky přicházíme s inovovaným druhým během. Program jsme posunuli více k praktickým zkušenostem a návodům. Reagujeme na spontánní zájem značek nepodporovat dezinformační platformy. Zkoumáme i novou situaci – ohrožení pověsti značek postojem k Ukrajinské válce.

Akademie je určena všem strážcům a budovatelům značek jak na straně klienta, tak v agenturách. Tedy brand manažeři, marketingoví manažeři a ředitelé, stratégové a kreativci, experti na digitální marketing.

Udělejte si čas na odpoledne 12.4. a získejte certifikát celoživotního vzdělávání. Pořadatelem Akademie je AKA a Fakulta sociálních věd UK.

Místo konání je budova Hollar, Fakulta sociálních věd UK, Smetanovo nábř. 6, 110 00, 2.p., místnost č. 212.

Program:

14:00 Co je Brand Safety Jan Suda, McCann Prague

14:30 Zahraniční kauzy a vědecké poznatky Jindřich Oukropec, FSV UK

14:50 Jak postupují velcí hráči? Jan Los a Petr Štěpánek, L’Oréal

15:10 Válka na Ukrajině a značky – bezpečí nebo risk? Petra Průšová, Kantar

15:30 Přestávka

16:00 Co můžete pro ochranu značky udělat hned teď? Dominika Hánová, Vodafone

16:20 Technologie na vaší straně Peter Jančárik, Konspiratori.sk a Tomáš Kriššák, Gerulata

16:40 Kdo vám může pomoci? Roman Čihalík, Nelež

17:00 Dezinformace a právo Advokátka Petra Dolejšová

17:20 Funkční systémy ochrany v české firmě Ladislav Báča, T-mobile

17:40 Manuál pro novice a začátečníky Marek Hlavica

Upozorňujeme, že s vygenerovanou fakturou vám přijde na email i dotazník, ten vyplňte a pošlete na office@aka.cz, my jej předáme fakultě pro vystavení certifikátu pro účastníka.
Digitální brand buildingové kampaně

Kde:

Online + offline (Marketup, Plzeňská 345/5, Palác Anděl)

Preferujeme návštěvu v agentuře: osobní setkání, ranní kávu s kolegy a interakci. Pro ty, kteří nemohou přijít, máme v záloze stream.

 Kdo:

Josef Plechatý, Head of Project Management

V online prostředí se Pepa pohybuje již osmým rokem. Po 3 letech práce pro Google ve Varšavě se stal součástí týmu projektových manažerů v agentuře Marketup, kde měl na starosti především brandové klienty jako např. BILLA, Decathlon, Hamé nebo Leifheit.

Ve spolupráci se Seznam.cz realizoval v roce 2018 první Sbrandlift v České republice a také vyzkoušel mezi prvními Brand Lift 2.0 na YouTube. Jako lídr týmu má nyní na starosti rozvoj projektových manažerů a také supervizi u největších klientů agentury.

 Za poslední dva roky se veřejnost směrem k digitalizaci posunula skokově. To logicky proměňuje i přístup ke značkám a jejich vnímání. A to zase naši práci. Stará klišé už mnohdy neplatí.

  • Proč budovat brand v online? Protože žijeme online!
  • Jak plánovat brandové kampaně? Jinak než výkonnostní!
  • Jaké metriky použít k měření? Sledujte ty správné!
  • Jak kampaně vyhodnotit? S přesahem do dalších v budoucnu!
  • Nevěříte? Ukážeme na případové studii!  

Pro koho:

Marketingové manažery, brand či digitální manažery, specialisty a studenty.

V hlavní roli celebrita

Je výhodné, nutné, riskantní učinit ze známé osobnosti tvář značky?

Proměňuje se její vnímání v čase? Jaká je životnost této osobnosti?

A jak jsou na tom zvířátka a všelijací pajduláci?

Nielsen Admosphere sleduje popularitu osobností v reklamě dlouhá léta. Letos poprvé se zaměřil i na maskoty značek. Co vyplývá z výzkumů? Jaká je souvislost mezi mediálními investicemi a mírou popularity? Kdo jsou stálice a které hvězdy dávno zapadly?

V první části školení AKA se dozvíte od Lucie Vlčkové z Nielsen Admosphere.

Naváže Leon Savage, Chief Creative Officer McCann Praha, držitel řady ocenění včetně lvů z Cannes, který má letité zkušenosti v oboru práce s celebritami. Podělí se hlavně o zkušenosti s těmi sportovními. V době diskusí o marketingové hodnotě čerstvých olympijských vítězů aktuální téma!

Jak na nabídky podle zákona o zadávání veřejných zakázek

20.1. od 9.00 hodin - online

  • pro ty, kdo připravují nabídky do tendrů veřejných zadavatelů nebo zadavatelů, kteří se řídí ZZVZ
  • tipy a rady, na co se při přípravě nabídky soustředit, na co si dát pozor
  • jak číst zadávací dokumentaci a na co se doptat
  • jak důležité je nezapomenout prostudovat návrh smlouvy a jaká rizika to s sebou nese
  • vyhráli jste? Hurá - nezapomínejte ale na pár věcí, které jsou pro úspěšnou spolupráci nezbytné
Školí Lucie Češpivová (Dorland), spoluautorka Metodiky zadávání veřejných zakázek v komunikaci AKA
Nástrahy a výzvy digitálního marketingu 2022

Hodinka a půl se stratégem Alešem Hronem a Head of Social Janem Ryšánkem z WMC GREY o tom, jak svět digitálního marketingu neustále zrychluje a kam směřuje. Aleš a Honza mají dlouhá léta zkušeností s komunikací značek. A to od online až do televize. Společně pracují již více než 6 let a během své kariéry pomohli desítkám značek být vidět. Mezi jinými stavěli online komunikaci pro IKEA, naučili Kofolu rozšířené realitě nebo navrhli systém globálního digitálního obsahu pro Baťu. Můžete se se od nich dozvědět mnoho, protože každý se divá na digital z jiného pohledu.

Témata:

-               Jakým směrem se budou ubírat největší hráči na trhu a jaké budou trendy v digitálním marketingu v nadcházejícím roce?

-               Kam směřuje digitalizace fyzického světa

-               Jak správně nahlížet na výkon vlastní komunikace a která data jsou důležitá?

Rostou? Rostou!

21.října od 9.00 on-line

O čem:

Cesta od prosté PPC reklamy přes budování brandu v on-line až po televizní kampaň ukazuje proměnu vnímání digitální reklamy. Od digitálu jako disciplíny k digitálu jako principu. Poznáte, jak tento iterativní přístup minimalizuje mediální investice, maximalizuje návratnost a umožňuje optimalizovat kreativu a cílové skupiny před tím, než se pustí do "velké" televize. Mezi příklady budou– značky , které vyrostly z digitálu.

Pro koho:

Určeno pro všechny, kteří už vědí, že komunikace nemusí začínat klíčovým vizuálem.

Kdo:

Vojtěch Foukal vede od roku 2012 agenturu VISIBILITY, která se v posledních letech specializuje na strategie a exekuci komplexních mediálních mixů online kanálů a TV.

Nákup mediálního prostoru pro komunikační kampaně v podmínkách Zákona o zadávání veřejných zakázek – úvod do problematiky

4. listopadu od 9.00 do 15.00 hodin(podle délky diskuse)

V konferenčním sále Ministerstva pro místní rozvoj

Staroměstské náměstí 6

110 15 Praha 1

Vchod z Pařížské ulice

Přednášejí přední odborníci s dlouholetou zkušeností s veřejnými zakázkami:

Lucie Češpivová – členka prezidia AKA, spoluautorka Metodiky ZVZ pro marketingové a reklamní služby, majitelka agentury Dorland,

Ondřej Novák – ředitel Asociace mediálních agentur ASMEA, odborník na nákup medií a mediální výzkum

Roman Heřman – ředitel agentury Remmark s dlouholetou zkušeností poskytování mediálních služeb pro veřejný sektor

Program:

  1. Základní orientace v médiích a mediální trh ČR v roce 2022.
  2. Nákup a plánování médií – základní modul (mediální názvosloví, specifika jednotlivých media typů, parametry a metriky, plánovací a nákupní proces, stanovení cílů atd.)
  3. Mediální zakázky - aktuálně používané mechaniky výběrových řízení v rámci ZZVZ a jejich výhody a nevýhody pro zadavatele i dodavatele
  4. Postup realizace výběrových řízení na komunikaci s nákupem mediálního prostoru s důrazem na obsah zadávací dokumentace – kroky a praktická doporučení
  5. Ukázky konkrétních kvalitativních hodnotících kritérií dle typu a předmětu zakázky
Testováno na lidech!16. září od 10.00 on-line Kantar testoval 10 000 reklam 20 reklam si doneslo cenu za nejefektivnější reklamu Vítězové mají 5 společných znaků Dokážete naplnit těchto pět předpokladů? Překonat očekávání zadavatele? Vyhrát EFFIE? Přihlašujte se na www.aka.cz Cena KANTAR pro efektivní kreativu ukazuje nejefektivnější světové reklamy pro rok 2020 a analyzuje to, co je dělá těmi nejlepšími. Kantar analyzoval více jak 10,000 reklam, které prošly kvantitativními testy v roce 2020 a z této databáze vzešlo 20 vítězných reklam. Podívejme se společně na 5 oblastí, které vítězové této ceny mají společných a v čem se můžeme od nich inspirovat, co je tajemstvím úspěchu těch nejlepších. Cena KANTAR pro efektivní kreativu našla právě “top” 20 takových reklam, které jsou zároveň silné v kreativě i v efektivitě, tedy reklamu která je odlišná, distinktivní, podporuje krátkodobé prodeje, ale současně buduje značku skrze změnu ve významovém vnímání značky v dlouhodobé perspektivě. Webinářem Vás provede Věra Šídlová (Global Creative domain Manager) z Kantaru, které je spoluautorkou a analytičkou této studie. Webinář je pro všechny, kteří se zabývají nadlinkovou, primárně TV reklamou z různých úhlů pohledu, ať už kreativci, accounti nebo planneři.
Workshop: E-mail je mrtev? Ani náhodou!

Prudký vzestup obchodovaní v on-line vrací do hry všechny nástroje, které povedou zákazníka co nejrychleji k nákupu. E-mail všichni znají, používají a hlavně: Je možné ho personalizovat! E-mail je nezastupitelný! Tedy pokud s ním umíte zacházet.

Kdo školí:

Božena Peroutková, e-mail marketing specialista

V oblasti e-commerce se pohybuje přes šest let. Měla možnost pracovat pro společnosti BENU, a.s., Knihy Dobrovský nebo Rohlik.cz. Specializuje se na e-mail marketingovou strategii, konzultace a školení e-mail marketingu. V současné době je na volné noze, externě spolupracuje s digitální agenturou Marketup.

Pro koho:

Školení je určeno všem, kteří by chtěli optimalizovat šablonu newsletteru, začít více pracovat s databází kontaktů a správně porozumět reportu z odeslané kampaně.

V rámci školení se budou probírat základy e-mail marketingu, tudíž školení není určeno pro zkušené a pokročilé specialisty, kteří se v této oblasti pohybují dennodenně.

Co se dozvíte:

  • Proč využívat e-mail marketing?
  • Struktura šablony - vzhled a obsah
  • Co by nemělo v newsletteru chybět?
  • Tipy na získávání nových kontaktů
  • Základy personalizace v e-mail marketingu
  • Proč je dobré segmentovat databázi kontaktů?
  • Na co se zaměřit při vyhodnocování kampaní?
  • Nejčastější chyby, kterých se vyvarovat

Uvidíte 20. května od 9.00 hodin.

Pozor, přiostřuje!

Pozor, přiostřuje!

Do komunikace vstupuje řada nových paragrafů, které mění pravidly hry. Už žádné bílé pláště v reklamě na nosní sprej. Konec džungle v on-line. Neplýtvejte invencí a poslechněte si odbornici na marketing, e-commerce, regulaci reklamy a IT z advokátní kanceláře eLegal Andreu Pavelcovou.

Zdravotnické prostředky

  •  obecná regulace reklamy a její srovnání s novou úpravou
  • důvody nové úpravy a předpokládané praktické změny v marketingu
  • konkrétní změny či zákazy, které nová úprava v oblasti zdravotnických prostředků přináší
  • rozbor změn, které se týkají tzv. výrobků cílících na zdraví
  • praktické ukázky dovolené a zakázané reklamy od účinnosti nové úpravy

E-commerce

  •  tlačítková novela
  • změny v transparentnosti platforem, odstoupení od smlouvy či reklamačním procesu
  • přehledné shrnutí, kdy jaká změna přijde a na co je potřeba se připravit

Získáte komplexní přehled v oblasti regulace reklamy na zdravotnické prostředky a dozvíte se, jaká pravidla začnou v následujících dvou letech platit pro e-commerce.

13. května od 9.00 hodin

Členové AKA 1200 Kč, nečlenové 1900 Kč

Hybrid vítězí!

Hybrid vítězí!

I když se otevřou obchody, e-shopy nezavřou krám. Naopak! Zkrátka nakupování už nebude, co bylo. A to znamená velkou změnu i v komunikaci se zákazníkem.

  • Jak pracovat s informacemi o zákaznících, aby vás data nezadusila
  • Co dělají se značkou obchodníci a jak na ně
  • Názor na značku si udělá on-line komunita sama i bez vás. Jak řídit obojí – značku i komunitu
  • Jak cílit tam, kde jsou zákazníci, a nestřílet do vzduchu
  • Proč a jak  bannerová slepota devastuje rozpočet
  • Jak má spolupracovat on-line a offline – v reklamě i v obchodě
  • Kde končí a kde začíná digitální agentura v době hybridní

Workshop pro všechny, kteří:

  • si lámou hlavu se zavřenými prodejnami
  • podporují komunikaci e-shopů
  • řeší (i) B2B byznys
  • nevěří, že bude  vše jako před covidem

Přenášejí experti agentury Cheil, která se zakalila v boji s novým normálem. Protože jako dvorní, globální agentura značky Samsung prostě musela.

29. dubna 2021 od 9.00 hodin
Tady opravdu nechcete mít svoji reklamu!On-line na platformě zoom YouTube je plný videí, která mají vysokou sledovanost, ale nezobrazují hezké věci. Dokážete ochránit svoji značku? Dokážete obelstít automaty? Poslechněte si, jak na to jdou v Channel Factory, která je partnerem Measurement programu YouTube. Určeno pro: stratégy, mediální plánovače, tvůrce obsahu a strážce značky Přednáší: Jon Brotherhood, Global Business Development Director, Channel Factory Martin Kopecký, Managing Director, Geotarget s.r.o. - Channel Factory Partner CZ&SK Co se dozvíte: Co znamená Brand Safety a jak jej zajistit v prostředí YouTube Jak lze kontextově a zároveň efektivně cílit na YouTube Čeho se vyvarovat v cílení na YouTube Jak se nestát součástí válečné vřavy na Ukrajině
E-sport = E-pesní příležitost!

Zatímco světová sportoviště zejí prázdnotou, pomyslné ochozy těch elektronických sportovišť jsou plné. E-sport je relativně novou příležitostí pro reklamu a komunikaci, která nabízí víc než tušíte.

  • Proč zajímá e-sport poradenskou společnost jako je Deloitte
  • Kdo jsou fanoušci e-sportu, kolik jich je a jakou příležitost to znamená
  • Které značky se už v e-sportu vyskytují a co jim to přináší
  • Jak se liší komunikační techniky a nástroje ve standardním sportu a e-sportu

Přednáší Martin Bohuslav, partner Deloitte odpovědný za rozvoj oblasti e-sport

Dezinformace a byznys

Proč jsou dezinformace a manipulační kampaně úspěšné? K faktorům jejich úspěšnosti patří nové nastavení algoritmů informačního prostoru, stimulace poptávky po "alternativních informacích" i samofinancování dezinformačních webů. O jednotlivých aspektech marketingu dezinformací, který definuje současné informační prostředí s Alexandrou Alvarovou, autorkou knih o informační válce a propagandě.

  1. Kdo jsou aktéři informační války?
  2. Proměna reklamního trhu znamenala i proměnu kognitivního prostoru. Jak se to stalo?
  3. Základní nastavení šíření informací v informačním prostoru
  4. Online platformy a jejich dominance vs. vytlačování klasických médií z trhu - politický nebo byznysový problém?
  5. Dezinformační amplifikace jako kombinace klasických marketingových nástrojů: Nástroj lze naplnit čímkoliv. Informace mohou mást populaci, ničit brandy nebo influencery, poškozovat akciovou hodnutu. Příklady z praxe.
  6. Základní motivy hráčů v dezinformační hře
  7. Co můžeme dělat?

Alexandra Alvarová je specialistkou na politický marketing, propagandu a informační konflikty. Je autorkou dvou knih na toto téma: Průmysl lži (2017) a Krmit démony (2020). Publikovala o tématu velkou řadu článků v češtině i angličtině. Přednáší o tématu online i offline. Společně s českým specialistou na algoritmy sociálních sítí Josefem Holým vytváří úspěšný český podcast Kanárci v síti. Žije a píše v kanadském Vancouveru.

Vzhledem k časovému posunu tentokrát netradičně v 16,30 hod, úterý 9. března

Eventy mutují!

Je činem čirého šílenství v době nejtemnějšího lockdownu vymýšlet eventy? Proč on-line eventy vypadají nevábně a proč tomu tak nemusí být? Jakých nejčastějších chyb se organizátoři dopouštějí? Kam vystřelily technologie virtuální eventy po roce útlumu?

Zákazy poslaly tradiční eventy ke dnu, ale akcelerovaly jejich novou podobu. I tady platí, že krize je současně i příležitost. Poslechněte si Aleše Klemperera z České eventové asociace a nahlédněte do nových světů.

25.2. od 10.00 z virtuálního studia Airship v DOX+

7 tipů k úspěšné výkonnostní kampani7 tipů k úspěšné výkonnostní kampani 21. ledna od 9.00 hodin Michal Vrtiška, Head of Performance & Branding, Marketup Postupně prošel od vzniku agentury pozicemi specialisty a projektového manažera. Řídil velké výkonnostní projekty A3 SPORT, Sephora, Koupelny Ptáček, Oriflame aj. Poslední dva roky vede v agentuře tým kampaňových specialistů, který pracuje mimo jiné na e-commerce projektech XXX Lutz, T-Mobile, Axa Assistance, Decathlon aj. Pro koho: Je určeno všem, kteří se chtějí dozvědět, jak přistupovat k celému procesu výkonnostních kampaní, od jejich plánování, přes realizaci až po analytiku. Není určeno zkušeným kampaňovým specialistům, kteří s reklamními výkonnostními systémy pracují každý den. Co se dozvíte:
  • Jak výkonnostní kampaně plánovat
  • Které taktiky nejčastěji volit
  • Jak a pomocí čeho připravit detailní mediaplán a strategii
  • Jak probíhá optimalizace a jak se liší pro eshopy
  • Jaké benefity přináší smartbidding a v jakých systémech je možné jej využít
  • Jaké jsou hlavní KPIs výkonnostních kampaní
  • Jak kampaně vyhodnocovat a co by měla splňovat úspěšná kampaň
  • Kde se stávají nejčastější chyby a na co si dát pozor
Jakou roli hrají atribuční modely Cena: Členské agentury 700 Kč, nečleni 1500 Kč  
Jak prokázat účinnost reklamní kampaně v retailu?
  • Pomohla mi kampaň získat více zákazníků v retailu?
  • Kolik nových loajálních zákazníků přišlo do obchodu?
  • Přišla do obchodu oslovená cílová skupina?
  • Odrazilo se to na tržbách?
  • Jak se změnila demografie na jednotlivých provozovnách v průběhu A/B testingu kampaně?
  • Byla kampaň efektivní?
Školí: Pavel Kozler / Executive Director / KNOWINSTORE s.r.o Marek Jandejsek / Business Development Manager / KNOWINSTORE s.r.o 24.11.2020 on-line od 9,00 do 11,00 hod.
Veselé vypráskané vánoce

Veselé vypráskané vánoce

ON-LINE DOPOLEDNE S AKA

Jak na reklamu v době COVIDové aneb blíží se Vánoce, budou letos jako dříve?

22.10. od 9.00

Během semináře se dozvíte:

  • Co prozrazují výsledky výzkumu o změně chování spotřebitelů a smýšlení manažerů během pandemie
  • Jak konzumují media a co v nich hledají
  • Co dělá COVID s vnímáním značek
  • A co udělá s letošními vánocemi – budou fungovat osvědčené recepty

Povede Petra Průšová, ředitelka pro CEE  a Jana Šmejcová  a Michal Ježek (Divize Creative development Kantar Cz)

Pro člena AKA 700 Kč, pro ostatní 1500 Kč

Kámen úrazu influencer marketinguOn-line verze dle aktuální situace Influencer marketing je tak dynamicky se rozvíjející disciplína, že by se o ní mohly konat konference každé tři měsíce. Jak už to bývá, vysoký zisk je vyvážen vysokou mírou rizika. O něm to především bude.
  • Pro všechny, kteří chtějí využít influencer marketing a nechtějí doufat v nemožné
  • Poznáte rizika, úskalí a limity zdánlivě neomezené disciplíny
  • Rozlišíte profesionální influencer marketingem a dohodu s kamarádem – YouTuberem
Honza Řehák pracuje v oboru již 25 let, prošel zkušeností mediálního výzkumu a strategie pro největší mezinárodní i lokální zadavatele v ČR i zahraničí. Zakládal a vedl pobočky mezinárodních agentur v Čechách a působil 4 roky jako obchodní a poté výkonný ředitel TV Nova. Nyní rozvíjí vlastní firmy, mezi něž patří kreativní agentura AdHackers, mediální poradenská agentura Mediatrix a obsahová agentura Fame Factory. V nedávné době oznámil fúzi se skupinou Magnas. Aktuálně poskytuje strategické poradenství v řízení značek pro řadu velkých i menších zadavatelů napříč komunikačními disciplínami. Honza těží ze zkušenosti a znalosti fungování tradičních médií, kterou propojuje s porozuměním digitálnímu prostředí. Workshop se uskuteční jen v online verzi.
6 cest, jak poznat cílovou skupinuPřednáší: Michaela Raková v Boomerang Communication vede strategický a analytický tým, který kreativcům poskytuje cenná data a insighty o cílových skupinách, pro které tvoří. Žádný obsah nestřílíme jen tak od boku - u každého článku, postu nebo rozhovoru přesně víme, proč to píšem. Content marketing stavíme na datech a detailním poznání cílovky. Kromě komerčních a free nástrojů používáme i vlastní výzkum BoomLab. Ukážeme, kde získat cenná data o cílové skupině a rovnou si to i vyzkoušíme. Uvidíme, že je sakra velký rozdíl mezi tím, co nám lidi řeknou, když se jich zeptáme v průzkumu, o čem se baví mezi sebou na sítích a na co se ptají svého vyhledávače. Určeno pro: obsahové i komunikační stratégy, kteří chtějí vědět, s kým mluví a co lidi chtějí slyšet. Co se dozvím/naučím ? Dozvím se, jak na rešerši informací o cílové skupině ať už mám jakýkoliv budget a čas. Objevím a vyzkouším si nástroje, které k tomu potřebuju. V praktické části si některé cesty a nástroje přímo na místě vyzkouším. Prosím,  vezměte si s sebou NB pro úkoly v praktické části školení. Místo konání: agentura VCCP, náměstí 14.října 642/12, Praha 5, 4. patro Termín: 16.07.2020, Čas: 9,00 - 11,00 hod.  
Ekonometrie: od mediaplánů k ROI

Jak můžete pomocí matematiky a statistiky prokázat návratnost investic do komunikace

  • Co říkají historická data o budoucích výnosech
  • Proč je strukturální modelování důležitější pro plannery a stratégy než pro modeláře
  • Jak na ekonometrii, aby nebyla jen módním buzzwordem, ale účinným nástrojem pro plánování kampaní

Určeno pro: Všechny, které zajímá, jaké faktory ovlivňují prodeje, jak silná je role médií a mediální komunikace, a co lze udělat pro dosažení vyšší ROI.

Moderuje Michal Šeda, který vystudoval VŠE se zaměřením na ekonometrii a operační výzkum. Oblasti ROI a marketingových analýz se věnuje 15. rokem, posledních 7 let ve skupině Publicis Groupe na pozici ředitele výzkumného oddělení.
Využití pravidel podvědomí při budování značky

Využití pravidel podvědomí při budování značky

Podvědomí má svá pravidla a je dobré jich využívat ve svůj prospěch. Na workshopu si pomocí našich unikátních karet ukážeme, jak pracovat s behaviorálními efekty při budování značky nebo posuzování komunikačních konceptů.

Určeno pro: všechny, kteří se podílejí na vytváření strategie a komunikace značek na klientské i agenturní straně

Vojtěch Prokeš

Sociolog,  ředitel výzkumu a spoluzakladatel výzkumné a softwarové společnosti Behavio Labs.

Celoživotní skaut, organizátor a moderátor akcí pro veřejnost.

Využívá své dlouholeté zkušenosti z výzkumné činnosti a projektového managementu i v neziskovém sektoru. V roce 2015 spoluzaložil Behavio Labs, které se zabývá aplikací behaviorálních věd v marketingovém výzkumu a dalších oblastech. Stojí za projekty Atlascechu.czMinute.app,  Má za sebou desítky výzkumů na téma značek, analýzy trhu, testování kampaní atp. pro značky ŠKODA AUTO, McDonald’s, Heineken, Jablotron, Ondrášovka, Equa bank, Deloitte, Avene, Red Bull, E.on a mnohé další.

Jiří Boudal

Sociolog,  podnikatel, managing partner a spoluzakladatel výzkumné a softwarové společnosti Behavio Labs. 

V roce 2010 vystudoval sociologii na filozofické fakultě Univerzity Karlovy.

Využívá své dlouholeté zkušenosti z výzkumné činnosti a projektového managementu i v neziskovém sektoru. V roce 2015 spoluzaložil Behavio Labs, které se zabývá aplikací behaviorálních věd v marketingovém výzkumu a dalších oblastech. Stojí za projekty Minute.appAtlascechu.cz nebo Mapa voličů.

Na gymnáziu stál u zrodu festivalu Budějovický majáles, na vysoké jako vedoucí studentské iniciativy Inventura demokracie napomáhal úspěšnému zrušení doživotní poslanecké imunity a později jako manažer Rekonstrukce státu zrušení anonymních akcií a možnosti přidávat k zákonům na poslední chvíli pokoutné přílepky. Příležitostný songblogger.

Jak měřit digitál aneb Lesk a bída digitálních cílů: jak neměřit nesmysly

Dvouhodinovka s Adamem Špinou z  agentury TRIAD Advertising o nejčastějších chybách při měření brandové digitální komunikace.

Dozvíte se, jak funguje hierarchie cílů, kterým metrikám se dá věřit a kterým se vyhnout obloukem a jak stanovit cíle ambiciózně, ale realisticky.

Těšit se můžete i na trik s křišťálovou koulí.

Určeno pro: všechny, kteří chtějí znát dopad kampaní (stratégy, klienty, uvědomělé kreativce, správce sociálních sítí a digitální mediální plánovače)

Feedback je dárek?Poskytování zpětné vazby je na denním pořádku. Může pomáhat ke zlepšování nebo vést ke katastrofě, zablokování vztahů, naschválům a erupcím emocí. Zvládnout umění feedbacku, správně číst reakce, soustředit se na podstatné, kritizovat a neponižovat – to vše se dá naučit. Například na školení, kterým se také odprezentuje nový člen AKA, agentura 2FRESH. Těšit se můžete na Lukáše Pittera. Nahlédnete i do prostor této agentury v Holešovicích a to dne 3.12. v 9,00 hod.   
Twitter: málo znaků, mnoho možností!Twitter se stal i u nás významnou vlivovou sociální sítí. Má řadu specifik, které mu umožňují pracovat s prémiovou komunitou.

Na školení se dozvíte, koho Twitter oslovuje, jaké formáty nabízí.

Dostanete doporučení pro přípravu kampaní i organický růst twitterových účtů.

Případové studie předvedou, co je dnes možné, a Žaklina Begić poodhalí, co bude možné příští rok.

Zatím jste s Twitterem nepracovali? Možná přišel čas. Dozvíte se 19. listopadu, 9 – 12 hodin v agentuře VCCP

Přednáší:

Žaklina Begić, Twitter Account Executive Httpool Central Team

 

Mojmír Svozil, Twitter Campaign Manager CZ & SK

Petr Touš, Twitter Sales Manager CZ & SK

Workshop se koná v angličtině!

Content MarketingO content marketingu všichni mluví, všichni jej chtějí, ale jen málokdo má nervy na tento styl reklamy.  Je náročná, počáteční náklady jsou vysoké a trvá to dlouho, než se začnou objevovat první výsledky. Pokusíme se v deseti jednoduchých krocích navést všechny odvážné na tu správnou cestu. Jan Javornický a Martin Šinkovský z Elite Solutions Místo konání: v agentuře VCCP, náměstí 14. října 642/17, Praha 5
Marketingová automatizaceVšude se o ní mluví! O kom? O marketingové automatizaci!  Přijďte se o ní dozvědět víc na AKA workshop Marketingová automatizace v praxi …s Milanem Janeckým Business Director z agentury Wunderman vám prozradí, jak se automatizace uvádí v život. Co to vše obnáší, jaký to má vliv na byznys firem a jak vypadá nasazení marketingové automatizace v praxi. Na reálných případech vám ukáže, jak ji implementují v největší marketingové agentuře Wunderman a těšte se na 3 case studies z oblasti retailu, cestování a rychloobrátkového zboží. Kdy: 6. června, od 9:00 do 11:00 Kde: VCCP, nám 14. října 642/17, Praha 5 [video width="1000" height="1000" mp4="http://workshop.aka.cz/wp-content/uploads/2019/05/20191705-pozvánka-na-AKA-workshop-video-na-social-2.0-3.mp4"][/video]
Virtuálně perplex!Virtuplex – největší evropská laboratoř virtuální reality neleží v Londýně ani v Paříži, ale na okraji Prahy. Unikátní prostor a technologie slibují silný mezinárodní provoz. První případové studie Virtuplexu ukazují, jak efektivní technologie to je - v retailu, ve službách, při designování staveb a interiérů, v produktovém a obalovém designu. Ale také v interní komunikaci a showbusinessu. Virtuální realita přestala být doménou hráčských fanatiků a stala se komunikačním nástrojem. Využijte příležitosti se seznámit s absolutní světovou špičkou. Výzkumná agentura Ipsos je partnerem Virtuplexu (součást Etnetera Group) pro oblast výzkumu. Její ředitel Jakub Malý vám představí nejen Virtuplex, ale i trendy a aplikace VR. Určeno pro všechny, kteří chtějí držet prst na tepu doby. Místo konání: agentura VCCP, náměstí 14. října 642/17, Praha 5; 4. patro, od 9,00 - 11,00 hodin
Animace bez legrace

Jak souvisí současné trendy animace s novinkami v oboru komunikace. Nekonečné fantazie a výtvarné přístupy, obrazová zkratka v pohybu, symboly a ikony.

  • Jak správně přistoupit k vývoji animovaného konceptu
  • Animovaní hrdinové, dramata a komedie - jak na emoce
  • Co je možné a jak to funguje s novými technologiemi
  • Jak se to dělá a kolik to stojí

Animační studie Eallin zaměstnává v České republice, Británii a Japonsku špičkové odborníky.

Pracuje pro značky jako Unilever, Nestle, Red Bull, Sony, Ikea, Amnesty International.

Vhodné pro idea makery, kreativce všeho druhu, plannery a stratégy.

Briefování

​Cílem workshopu je ​autory​ zadaní seznámit do detailu s vytvořením zadaní tak, aby agentury bez významných pochybností a zdržujících dodatečných dotazů dokázal​y​ co nejlépe odpovědět nabídkou na potřeby zadavatele.

Jakkoli je briefování denním chlebem, jak zadavatelé tak agentury se shodují v tom, že ne vždy je zadání formulováno úplně a pochopitelně.

Úroveň brief​u​ determinuje kvalitu nabídky jako první.

Workshop je určen pro všechny marketingové a brand manažery, kteří zadávají práci agenturám.

Téma budou mít možnost probrat s Lucií Češpivovou, partnerkou agentury Dorland a ředitelem aktivační agentury Momentum Davidem Čermákem.

Briefování dne 7.5. od 13.30 do 16.00 hodin​, ​kde​ Flexi Office, Ovocný trh 572/11, Praha 1, zasedačka Don Giovanni.​
Právní minimum nejen pro accountyNa 27. února připravila AKA velmi užitečné školení s právní kanceláří PELIKAN KROFTA KOHOUTEK.

Připravili jsme pro vás školení, které je v některých agenturách povinné.

Máte možnost vyškolit své account manažery a další zaměstnance, kteří vaším jménem obchodují, objednávají, nesou odpovědnost za výkony agentury apod.

Každý takový úkon či činnost má své právní konsekvence, odpovědnosti a rizika, specifické smluvní dokumenty a směrnice, kterých by si měl být zaměstnanec vědom.

Školení provází praktickými situacemi v agentuře, ukazuje rizika a radí, jak se jim  vyhnout.

Právní minimum je zakončeno testem!

 
ProgramatikaProgramatika Experti zabývající se využitím dat a programatickým plánováním medií někdy působí dojmem šílených vědců. Na dopoledním školení ovšem dostanete srozumitelnou informaci o historii, možnostech a trendech programatického plánování. Může to zásadně změnit váš pohled na segmentaci cílových skupin například. Ještě mnohem více se dozvíte 31. ledna.

Školí:

Pavel Pastor, CerebroAd.com .

Prošel jak vydavatelskou branží VMP (denik.cz), seznam.cz, tak nadnárodním DSP Crimtan operujícím na více než 50 trzích světa. Programatický prodej je dle něj etalonem moderních médií. V současnosti se plně věnuje nástroji CerebroAd.com, který dohlíží na nákup displejových ploch.

Jiří Vítek, AdArrows

Dlouholetý CEO mediální agentury Mindshare, podílející se na metodologickém vývoji NetMonitoru i peoplemetrového výzkumu v ČR a přednášející Komunikační plánování na VŠE.

Jako členové AKA máte special half price.
LinkedIn kam se podívášJedinečná profesionální síť LinkedIn prošla za poslední léta bouřlivým vývojem. Vaši profilová stránka před třemi lety a dnes skýtá úplně jiný pohled. Ze sítě kolegů v oboru se stal jeden z nejefektivnějších on-line B2B komunikačních nástrojů. Mít firemní profil na LinkedIn se stává standardem. Ale jaké další možnosti nabízí pro marketéry? Dozvíte se přímo od zdroje – Filip Kec je totiž specialistou na LinkedIn z agentury HTTPOOL. Agentura zastupuje LinkedIn a většině evropských trhů. Co se dopoledne dozvíte, odpoledne použijete v práci. 29.11. od 9.00 do 11.00 hodin v HUB/školící místnost TRIANGL - 2. patro, Jankovcova 1037/49, budova C, Praha 7
VNADY A ZRADY výkonnostního marketinguKlienty milované téma přinejmenším v teoretické rovině. Svůdný model „platím za prokazatelný výkon“ má své limity a dokonce pasti. Na dopoledním školení se dozvíte, na co si dát pozor, když někdo přijde s nápadem uplatnit výkonnostní marketing. A jak to ve skutečnosti funguje. Všichni o něm sní, málokdo má odvahu. Chceme výkon! Ale ještě nevíme, co to je. Měříme - kostlivci vylézají. Success fee? Rozhodně! Ale jen trošku.   Eda Krečmar, Nydrle – cesty a varianty výkonnostního marketingu Jaroslav Novák, Wunderman – případové studie a zkušenosti z praxe